وقتی می خواهید مودم وای فای بخرید!

دسته: فناوری اطلاعات تاریخ: پنجشنبه, مه 14, 2015 دیدگاه: 1 بازدید: 2069

.

وقتی می خواهیم مودم وای فای بخریم!

در زمانی که تصویر زندگی بدون اینترنت برای بسیاری از مردم این روزها سخت شده است . تعداد افرادی که نسبت به سرعت و کیفیت خدمات ارائه شده مبتنی براینترنت حساسیت ویژه ای دارند، روز به روز درحال افزایش است.

به همین دلیل خرید یک مودم با کیفیت و مناسب برای برقراری یک ارتباط بهتر اینترنتی، در چنین شرایطی ضروری به نظر می رسد . در این نوشته قصد داریم شما را با انواع مودم ها و نکاتی که نیاز است تا در هنگام خرید به آنها توجه داشته باشید آشنا کنیم.

مودم هایی که سیم ندارند

مودم های wifi و wirleless این سال ها مخاطبین بسیاری یافته و بهترین نوع مودم به حساب می آیند.این مودم ها برای هرنوع کاربری به حساب می اید و در حال حاضر بیشترین سهم فروش را در بازار دارند به عبارتی هم کاربران خانگی و هم کاربران تجاری می توانند از مودم wifi بهترین وساده ترین کاربری را داشته باشند.

در توصیف این مودم باید بگوییم ، همینطور که از اسم این مودمwifi پیداست چندین دستگاه مانند(لپ تاپ، موبایل و تبلت)می توانند بطور همزمان به اینترنت متصل شوندالبته تعداد دستگاهها به میزان سرعت و پهنای باند اینترنت بستگی دارند.

اغلب مودم های وای فای دارای چهار پورت lan هستند . درواقع چهارتا سیستم pc یا لپ تاپ به صورت مستقیم می توانند به مودم وصل شوند. البته مودم های بیسیم تک پورت در بازار وجود دارند که نسبت به مودم های چهار پورت ارزان تر هستند.

این را هم درنظر داشته باشید که برخی از مودم های بیسیم دارای دو یا سه آنتن هستند که عملکرد بهتری دارند این نوع مودم های با دو یا سه آنتن ، کمی گرانتر نیز هستند.اما برای محیط های بزرگتر مانند خانه های بزرگ و یا شرکت ها می توانند مناسب تر باشند.

مودم های بیسیم

همه مودم های بیسم و روترها در محدوده فرکانسی 2.4گیگا هرتز کار می کنند.مودم های بیسیم به لحاظ برد (محدوده پوشش)سرعت انتقال اطلاعات و همینطور کیفیت ارسال سیگنال باهم فرق دارند و از این رو به سه دسته کلی تقسیم می شوند.

مودم های سری A و B

مودم های بیسیم سری A و B  قدیمی ترین مودم های بیسیم هستند که پوشش داخلی این مودم ها بسیار ضعیفتر از مودذم های بیسیم سری G  و سری N  است و محدوده پوشش داخلی این مودم ها حدود 50 فوت معادل با 15 متر و پوشش خارجی مودم های سری A و B  حدود 75 فوت معدل 23 متر است.

مودم های بیسیم سری G

حرف G در مودم های بیسیم مخفف کلمه GOOD می باشد . مودم های بیسیم سری G در حال حاظر در بسیاری از موارد قابل استفاده هستند و می توانند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده خانگی باشند . این نوع مودم ها بخاطر دارا بودن پوشش داخلی و خارجی بسیار خوب ، می توانند سرعت و کیفیت مناسبی از اینترنت را دراختیار کاربر قرار دهد.

پوشش داخلی مودم های سری G  حدود 150 فوت معادل 46 متر و پوشش خارجی مودم های بیسیم سری G حدود 91متر است که تقریبا بیش از دو برابر مودم های سری A  و B  می توانند پوشش دهند.

مودم های بیسیم سری G می توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت 128 مگابایت در ثانیه انتقال دهند . مودم های بیسم سری G نسبت به مودم های سری A و B گرانتر اما نسبت به مودم های بیسیم سری N ارزانتر هستند.

حرف N در مودم های بیسیم مخفف NEWEST CENERATION به معنی " جدیدترین نسل" است. این مودم ها بهترین گزینه برای استفاده کاربران خانگی وکاربران تجاری و همچنین شرکت ها و یا محیط های بزرگ می باشند.

پوشش داخلی مودم های سری N  حدود250 فوت معادل با 76 متر و پوشش خارجی 600 فوت معادل با 182 متر است که در قیاس با مودم های بیسیم سری A و B  و حتی مودم های سری G محدوده بسیار بزرگتری دارند. اگرچه این روزها با توجه به افزایش سطح اطلاعات و دانش کاربران اینترنتی و کالاهای حوزه آی تی ، اکثر خریداران با چشم باز و اطلاعات کافی برای خرید اقدام می کنند اما گاه پیش می اید که بنا به دلایلی چون تنوع بالای برندها و مدل ها ویا مسائل دیگر، خریدار هنگام خرید کالا دچار سردرگمی می شود.

به همین دلیل قبل از هرچیز نیاز است که اطلاعات خود را در مورد ابزاری که قصد خرید ان را دارید افزایش بدهید تا با اگاهی بیشتر به بازار وارد شده و وسیله ای را که بیشتر به کارتان می اید را خریداری نمایید.

منبع : بخش آی تی و فناوری اطلاعات نیک خرید

برچسب ها:مودم وای فای،مودم بیسیم،مودم همراه،مودم،خریدمودم،وای فای،وایرلس،

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در پنجشنبه, ژوئن 4, 2015 نوشته شده توسط مجید حسینی پیوند دیدگاه
این مودم های سری G ایا تو ایران هم موجود هستند و از کجا میشه تهیه شون کرد؟
سایت شما این مودم هارو هم داره؟ و اگر دارین قیمتش چنده
متشکرم
نمایش 1 تا 1 از1 مورد

دیدگاه خود را بنویسید

بالا