لوازم آرایشی بهداشتی سالم

دسته: آرایشی بهداشتی تاریخ: شنبه, مه 30, 2015 دیدگاه: 0 بازدید: 1642

لوازم آرایشی بهداشتی و سالم

استفاده از لوارم آرایشی بهداشتی و سالم نقش کلیدی در زیبا ماندن و جلوگیری از چین و چروک های زودرس ایفا می کند. در این نوشته قصد داریم میزان صحیح استفاده از لوازم آرایشی و همچنین ، لوازم آرایشی سالم و بهداشتی را معرفی کنیم.

لوازم آرایشی بهداشتی و سالم

وقتی که صبح از خواب بیدار می شویم ، برای مرتب شدن وضع ظاهرمون آرایش می کنیم اغلب اوقات آرایش کردن تاثیر منفی بر روی پوست نداردو یا ممکن است تاثیرات منفی زیادی  روی پوست نداشته باشداغلب واکنش های ایجاد شده روی پوست خیلی شدید نیست ویا مدت کمی روی پوست می ماند.برخی از افراد دچار واکنش های آلرژیک نسبت به مواد تشکیل دهنده این لوازم می شوندکه به دو شکل زیر دیده می شود.

1-درماتیت تحریکی تماس که باخارش و سوزش همراه است.

2- درماتیت تماسی آلرژیک که با تورم پوست ، خارش و تاول همراه است .

هر دو این موارد می تواندبخاطر حساسیت به مواد نگاهدارنده یا عطرهای استفاده شده در لوازم آرایشی بهداشتی باشدهمچنین مواد آرایشی می تواند باعث بروز آکنه شود . پس از ورزش کردن و در پایان روز باید حتما مواد آرایشی را از روی پوست پاک کرده و پوست را شستشو داد.زیرا روغن موجود در خیلی از این لوازم ممکن است باعث ایجاد و یا تشدید جوش های صورت شود این تیپ از آکنه به نام آکنه لوازم آرایشی معروف هستندکه شایع ولی خفیف هستند.

روغن موجود در لوازم آرایشی باعث انسداد منافذ پوستی می شود و با منافذ بسته پوست، جوش های زیر و روی چانه ، پیشانی و گونه فرد دیده می شود.این حالت در محصولات کرمی و مایع نسبت به محصولات پودری بیشتر ایجاد می شودبرای جلوگیری از این حالت باید از محصولاتی استفاده کرد که فاقد عطر و روغن باشندو با برچسب " هیپو آلرژیک " و یا برچسب " غیر کومودوژونیک " NONCOMEDOGENIC  و یا غیر اکنه NON ACNEJENIC مشخص شده باشند.گرچه هیچکدام از این وازه ها توسط FDA( سازمان غذا و داروی امریکا)تنظیم نشده است.

اگرشما متوجه شدید با مصرف یک محصول جدید دچار این حالت شدید، سریعا مصرف آن را متوقف کنید با یک مراقبت خوب از پوستتان و محصولات آرایشی باکیفیت خوب ، می توانید از این آثار منفی جلوگیری کنید..

سایت EWGORG سایتی است که شما می توانید با وارد کردن مشخصات یک محصول آرایشی ائم از نام برند و نوع محصول، می توانید از سلامت محصولات بهداشتی مطمئن شوید. کسانی که به لوازم آرایشی حساسیت دارند یا جوش می زنند می توانند از محصولات آرایشی مینرال استفاده کننداغلب ترکیبات مینرال در سایر لوازم آرایشی وجود دارند ولی محصولاتی با برچسب مینرال فاقد مواد نگه دارنده ، پارا بنزن ، روغن حیوانی ، رنگ شیمیایی و رنگ هایی که می تواند برای پوست تحریک آمیز باشد یا باعث آکنه شود ، است.این ترکیبات در بیماران آکنه روزاسه، اگزما و حساسیت های شدید توصیه می شود
.

قیمت بالای این گونه محصولات مصرف آنها را محدود کرده است . کرم پودر های این محصولات بهتر از کرم پودر های معمولی خصوصا در هوای مرطوب و تابستان است و پوست را طبیعی تر جلوه می دهدمواد تشکیل دهنده این نوع محصولات عمدتا تیتانیوم دی اکسید ، زینک اکسیدف میکا و اکسید اهن است.مواد آرایشی مینرال به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین کرم های مرطوب کننده ، کرم آکنه و سرم ضد پیری شودبلکه برای پوست منافعی را در بر دارد اکسید تیتانیوم و زینک اکسید هر دو جزو دسته ضد آفتابهای فیزیکال هستندو خاصیت محافظتی در برابر آفتاب را دارند .

اکسیدوزنک خاصیت ضد التهابی نیز دارد و چون در ترکیبات مینرال درصد بیشتری از اکسیدوزنک موجود است برای پوست حساس خیلی مفید است زیرا اثر محافظتی بالاتری دارد.

ترکیبات مینرال آرایشی قبلا فقط به شکل پنکیک استفاده میشد ولی درحال حاضر در همه ترکیبات از جمله سایه چشم ، کرم پودر ،رژ لب ، برنزر ها و رژ گونه یافت می شود مواد آرایشی مینرال برای افراد غیر حساس هم خوب است ولی باید انتظارات واقعی داشته باشند زیرا یک کرم پودر مینرال نمی تواند به خوبی یک کرم پودر دیگر منافذ پوستی عمیق و لک های ساده رابپوشاندو باید در زیر آن از یک کانسیلر استفاده شود. هرچه تعداد مواد به کار رفته در ترکیبات یک کرم پودر مینرال کمتر باشد احتمال حساسیت در ان کمتر است.

منبع: گروه آرایشی نیک خرید

دیدگاه‎ها

دیدگاه خود را بنویسید

بالا