شش خصلتی که قبل از ازازدواج باید در خود به وجود آورید

دسته: سلامت تاریخ: جمعه, مارس 24, 2017 دیدگاه: 0 بازدید: 6879

انتخاب همسر برای هر فردی قطعا میتواند مهم ترین تصمیم تمام عمر او به شما آید تصمیمی که تمام جوانب زندگی او را دستخوش تغییرات مثبت ومنفی خواهد کرد

انتخاب همسر برای هر فردی قطعا میتواند مهم ترین تصمیم تمام عمر او به شما آید تصمیمی که تمام جوانب زندگی او را دستخوش تغییرات مثبت ومنفی خواهد کرد و همچنین باید بکوشد تا خود نیز به عنوان یک همسر ویژگی های لازم برای یک انسان و همسر خوب را در خود ایجاد کند .

از این رو در این مقاله شما را با شش ویژگی که باید قبل از ازدواج آنها را در خود ایجاد کنید آشنا خواهیم کرد .

مسئولیت پذیری : برای زن و یا مردی که به یک ازدواج تن در میدهد و رضایت میدهد که باقی عمر خود را با یک نفر کذرانده وتمام احساسات و عشق خود را تنها سهم او کند . بسیار مهم خواهد بود که طرف مقابلش انسانی خود ساخته ومسئولیت پذیر باشد . تا در نواقع لزوم هیچ نگرانی از بابت تکیه کردن به اون داشته باشد .

ازدواج

البته برای یک زن ومرد بسته به فرهنگ های مختلف مفهموم مسئولیت پذیری متفاوت است وآن گونه که یک مرد باید مسئولیت پذیر باشد . با آنگونه یک زن باید مسئولیت پذیر بودن را بیاموزد کاملا متفاوت خواهد بود .مسئولیت پذیری برای یک مرد در فرهنگ ایرانی بیشتر مربوط به معنای قبول تعهد به برطرف کردن احتیاجات مادی خانواده میشود . درحالی که مسئولیت پذیری یک بانو بیشتر در راستای آرامش بخشی وحفظ گرمای کانون خانواده و تدبیر مسائل درون منزل است .

قبول اصل آزادی بیان : در یک خانواده سالم امروزی همه اعضا خانواده باید حق اظهار نظر در مسائل مربوط به خانواده داشته باشند . و هیج یک ازاعضاء نباید بنا به دلایلی از اظهار نظرات خود منع شده ویا ترس و داهمه داشته باشند . انسانی که هنوز نتوانسته بپذیرد . که همه انسان ها در محیط خانواده حق اظهار نظر دارند و همچنان فکر میکند . آنچه درست است و باید انجام شود . تنها حرف های خود اوست اصلا انتخاب مناسبی برای انتخاب همسر آینده شما نخواهد بود. و انتخاب چنین فردی برای زندگی مشترک آینده میتواند به معنی سقوط شما به یک دره عمیق تلقی بشود .

کنترل پرخاشجویی: لابد در لابه لای زندگی روزانه خود افرادی را دیده اید که پس از رو به رو شدن با کوچکترین مخالفتی از سمت شما دست به پرخاشگری زده وزمین و زمان را به هم میدوزند . اینگونه افراد بهترین انتخاب برای افرادی محسوب میشوند . که در حال پیدا کردن همسری هستند که زندگی آنها را تبدیل به یک جهنم واقعی بکند .

افرادی که اصطلاحا با لفظ پرخاشجو یا پرخاشگر خطاب میشوند اصلا انتخاب مناسبی برای زندگی مشترک نخواهند بود اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که این ویژگی را دارا است . باید هرچه سریعتر در جهت اصلاح خود اقدام کنید . واگرنه به طور قطع روزی زندگی خود وحد اقل یک فرد دیگر را به تباهی خواهید کشاند .

از بین بردن خساست : عده ای فکر میکنند خساست تنها میتواند برای یک مرد به عنوان همسر مشکل محسوب شود . و خساست برای بانوان معیاری برای انتخاب نشدن به عنوان همسر به حساب نمی آورند . اما باید توجه داشت که خساست اگر چه در مورد مردان میتواند مشکل به مراتب بزرگتری به حساب آید و در صورت بروز بیشتر خطر آفرین خواهد بود .

اما خساست بانوان هم میتواند یک مرد را به معنای حقیقی از پای در آورد . و مشکلات فراوان برای زندگی مشترک ایجاد کند . پس اگر طبق نظر نزدیکانتان مقداری خسیس به نظر می آیید سریعا وقبل از اقدام به ازدواج این ویژگی ها را در خود از بین ببرید .

ثبات شخصیت :یکی دیگر از موضوعاتی که درصد زیادی از افرادی که در رهرو کلانتری ها و شورا های حل اختلاف به دنبال دریافت احضاریه تلاق میشکاند . همین موضوع عدم ثبات شخصیتی در یکی از زوجین است . همسری که ثبات شخصیتی نداشته باشد . در زندگی مشترک نمیتواند چیزی جز کلافگی و سر درگمی برای زوج و یا خانواده خود داشته باشدو عدم ایجاد در ثبا ت در سخصیت به معنای حقیقی کلمه فرجامی جز آشفتگی و بر هم خوردن یک زندگی نخواهد داشت .

کنترل امیال و هوس های جنسی : این یکی ازهراس آور ترین موضوعات برای یک زوج به شما می آورد . اگر کسی در انتخاب همسر دچار مشکل شده و فردی را انتخاب کند که از نظرکنترل امیال جنسی خود دچار مشکل است . در واقع زندگی کردن وراه رفتن بر روی لبه تیغ تا پایان زندگی را انتاب کرده است .

و زندگی با همسری که هنوز نتوانسته کنترل هوس های جنسی خود را تا حدی در اختیار بگیرد. به این معناست که شما باید هر لحظه منتظر وقوع اتفاق تلخی و سرازیر شدن خانواده تان از سرازیری سقوط باشید .

 

 

 

 

دیدگاه‎ها

دیدگاه خود را بنویسید

بالا