روش های شناخت لوازم آرایشی باکیفیت

دسته: آرایشی بهداشتی تاریخ: دوشنبه, فوریه 27, 2017 دیدگاه: 0 بازدید: 3141

استفاده از لوازم آرایشی وبهداشتی به خودی خود هیچگونه مشکلی به همراه نخواهد داشت . اما آنچه انسان را پس از مصرف اینگونه مواد با مشکل روبه رو خواهد کرد نحوه استفاده ماست . که گاه شدیدا با ایراد روبه رو و قابل انتقاد است؟

تشخیص لوازم آرایشی تقلبی و اصلی

از ابتدای تولید اولین لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه های فرانسوی که اولین تولید کنندگان لوازم آرایشی در تمامی جهان بود . همیشه مناقشه حل نشدنی بین حامیان ومخالفان اینگونه مواد وجود داشته است .  مبنی بر اینکه آیا این مواد به سلامت پوست انسان آسیب خواهند رساند . یا اینکه زمینه جوانی و شادابی پوست شما را فراهم خواهد کرد .
دسته اول که مخالفان استفاده از مواد آرایش وبهداشتی هستند بر این گفته اصرار میورزند که . این لوازم بعلت ساختار شیمیایی که دارند قطعا چیزی جز آسیب برای شما به همراه نخواهند داشت وعاقبت مصرف این گونه مواد برای مصرف کنندگان چیزی جز آسیب های مختلف پوستی و البته پشیمانی نخواهد بود .
در مقابل این گروه عده دیگری نیز قرار دارند که اصرار دارند که استفاده از اینگونه هرچه قدر که باشد و این مواد هر شکل که بشاند مفید خواهند بود و استفاده از لوازم آرایش و بهداشتی برای پوست حوانی شادابی والبته زیبایی را به ارمغان خواهد آورد .
اما حقیقت ماجرا چیست ؟ کدام یک از دو گروه یاد شده حقیقت را میگویند ؟ آیا استفاده از لوازم آرایشی و آرایشی حقیقتا زیبایی و جوانی رابه انسان هدیه میدهد؟ ویا به قول گروه اول عاقبتی جزپشیمانی آسیب نخواهد داشت ؟
در تشریح این موضوع ذکر یک نکته اساسی است . آن هم رعایت اصل اعتدال است . همانطور که میدانید استفاده از لوازم اریایشی وبهداشتی سبقه طولانی در تاریخ جهان دارد وهمچنین در محتوای دینی ما نیز بسیار به استفاده از لوازم آرایشی برای زینت دادن چهره در نزد همسر بسیار سفارش شده است .

لوازم آرایشی

مضرات و خطرات استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی
استفاده از لوازم آرایشی وبهداشتی به خودی خود هیچگونه مشکلی به همراه نخواهد داشت . اما آنچه انسان را پس از مصرف اینگونه مواد با مشکل روبه رو خواهد کرد نحوه استفاده ماست . که گاه شدیدا با ایراد روبه رو و قابل انتقاد است؟
و اما با بهره گیری از تحقیقات لازم در مورد این مواد و چگونگی استفاده بهینه ومناسب از آن ها میتوانید از یکسو هم از فواید آنها برای افزیابایی و سلامت پوست بهره ببرید و هم از آسیب های احتمالی پیش رو در استفاده از اینگونه مواد جلوگیری کنید برای مثال یکی از مواردی که باید در هنگام استفاده لوازم آرایشی و بهداشتی مورد توجه بسیار قرار گیرد.
استفاده از مارک های معتبر و قابل اعتماد اینگونه از مواد است . گاه دیده میشود افراد به خاطر استفاده از برند های نا مناسب و نا معتبر آرایشی پوست خود را به شدت . با مشکل رو به رو میکنند . و گاه با آسیب هایی رو به رو میشوند . که جبران آنها هزینه ای چند برابری نسبت به هزینه خرد یک برند معتبر روی دوش آنها باقی میگذارد .
علاوه بر اعتبار محصول همچنین باید به مجاز بودن یا نبودن محصول مورد استفاده توجه کامل نشان دهید . محصولی که آن را به عنوان محصولی برای زیبایی و سلامت به پوست خود استفاده می نمایید باید تمام مجوز های مورد نیاز را داشته و از اعتبار قانونی کافی بهره مند باشد .
موضوع  عدم افراط در مصرف هم موضوع دیگری است باید عمیقا به آن دقت داشته باشید . همه مواد آرایشی وبهداشتی اعم از معتبر وغیر معتبر ویا مجاز یا غیر مجاز در صورت افراط در مصرف میتواند به یکی از بزرگترین دشمنان آرایش و بهداشت پوست شما محسوب شود.
گاه دیده میشود افراد چنین غرق در استفاده از انواع مختلف این مواد میشوند که دیدن چهره طبیعی این افراد حتی برای نزدیکترین دوستان وآشنایان وی به خیالی محال تبدیل شده است . که همانطور که مشخص است این طرقه مصرف حتی اگر مواد مصرفی شما از بهترین انواع و معتبرترین برند ها باشد . شما را با مشکلات فراوان و ناگوار رو به رو خواهد نمود
نتیجه گیری : استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی به خودی خود نه تنها بد و زیان بار نخواهد بود بلکه به شما برای داشتن چهره ای زیبا و پرنشاط کمک  شایان توجهی خواهد کرد .
البته اگر چنانچه ما با شیوه های اشتباه مصرف این فرصت را تبدیل به تهدیدی برای سلامت جسم وروح خود نکنیم . و با بهره گیری از توصیه های علمی وفرهنگی بهترین استفاده را  ازاین گونه محصولات داشته باشیم .




دیدگاه‎ها

دیدگاه خود را بنویسید

بالا