آیا از پوست خود بخوبی مراقبت می کنید؟

دسته: آرایشی بهداشتی تاریخ: چهارشنبه, مارس 1, 2017 دیدگاه: 0 بازدید: 3260

قطعا میدانید که یکی از مهمترین راه های حفاظت از پوست در مقابل آسیب های مختلف و خفظ شادابی و طرا وت آن شست وشوی صحیح ومداوم پوست از انواع آلودگی ها به شمار می رود .

بهترین روش های مراقبت از پوست

قطعا میدانید که یکی از مهمترین راه های حفاظت از پوست در مقابل آسیب های مختلف و خفظ شادابی و طرا وت آن شست وشوی صحیح ومداوم پوست از انواع آلودگی ها به شمار می رود .
اگر چه شست وشوی مناسب پوست را میتوان مهم ترین عامل برای برای حفاظت از پوست در مقابل خطرات احتمالی و حفظ سلامت آن دانست . اما یک شست و شوی ناصحیح نه تنها کمکی به حفاظت از پوست شما نخواهد کرد بلکه شست وشو به شیوه غلط میتواند آسیب هایی برای پوست شما به دنبال داشته باشد .
توصیه اول که میتوانیم شما را برای رعایت و توجه جدی به آن سفارش کرد . توجه به وضعیت آبی است که شست وشوی پوست با آن انجام میگیرد .
آّبی که برای شست وشو انتخاب میشود . حتما باید از نظر بهداشتی تایید شده برای شستن پوست باشد . دیده میشود که گاهی بعضی از افراد بعد از شنا کردن در دریا یا رود خانه ها این را مساوی با شست وشو و استحمام قلمداد میکنند . اما باید هشدار داد. که شنا کردن در این گونه آب ها نه تنها مساوی با استحمام نیست . بلکه به دلیل شرایط املاحی که درون این آب ها وجود دارد گاهی میتواند حساسیت ها وآسیب های مختلف برای پوست فرد ایجاد کند.
توصیه بعدی که لازم است حتما در این مقاله به آن اشاره شود . میزان دمای آب است .میزان دمای آبی که عمل شست و شو ّبا آن انجام میگیرد . تاثیر مستقیم وغیر قابل انکار بر روی میزان در یافت چربی از پوست شما دارد . آب در دمای نا مناسب نسبت به آبی که در دمای متعادل قرار دارد. چربی بیشتری از پوست بدن انسان دریافت خواهد کرد . همچنین آب در دمای بیش ازحد بالا یا پاین پس از اصابت پوست بدن انسان با تحریک منافذ آن میتواند باعث بروز آسیب های مختلف از جمله سر بر اوردن جوش ها وآکنه ها شود.
پس از انتخاب یک آب مناسب جهت شست وشو حالا نوبت به  انتخاب یک شوینده قوی و البته سازگار ومناسب برای پوست بدنتلان میرسد.
همانطور که مطلع هستید . همه صابون ها نسبت به مقدار پی اچی که دارند . اسیدی هستند و صابون هایی با مقدار پی  اچ بالا میتوانند . باغث تحریک بیش از اندازه پوست گردند . همانطور که مقدار پایین پی اچ صابون میتوانید از میزان اثر گذاری یک صابون کم کند ونتیجه مناسب را برای پوست شما به دنبال نداشته باشد .
نکته دیگری که میتواند در انتخاب یک شوینده مناسب برای پوست مورد توجه قرار گیرد . میزان عطر دار بودن صابون و یا شوهر نوع شوینده مد نظر شما است

مراقبت از پوست صورت
صابون ها و شوینده هایی که عطر تند تری دارند . در هنگام  برخورد با پوست آن را بیشتر از شوینده های بدون بو تحریک می کنند . پس استفاده از صابون هایی که عطر بیش از اندازه تند دارند . احتمال بروز حساسیت در پوست شما را بیش تر خواهد کرد .
با توجه به نکاتی که درباره انتخاب یک شوینده مناسب وسازگار برای پوست توصیه شد وهمینطور نکات زیاد دیگری که در انتخاب یک شوینده مناسب وجود دارد . کاملا واضح است . که قبل از انتخاب یک شوینده مناسب حتما باید با پزشک متخصص پوست مخصوص خود در این زمینه مشورت کرده و با توجه به توصیه های وی اقدام به خریداری یک شوینده مناسب سازگار و مناسب برای پوست خود کنید .
ذکر چند نکته برای داشتن یک شست وشوی مفید و مناسب باقی میماند . که از آن جمله میتوان به رعایت بهداشت دست ها در هنگام مالش پوست در هنگام شست وشو اشاره کرد .
قبل از انجام شست وشوی پوست به ویژه شست وشوی پوست صورت با دست ها آن ها را به طور کامل بشویید به گونه ای که هیچ آلودگی خاصی بر روی پوست دستتان باقی نمانده باشد . باید هشدار بدهم که اگر این نکته را به درستی مورد توجه قرار ندهید باید منتظر ایجاد جوش های بزرگ بر روی پوست صورتتان باشید .
تکته پایانی که باید آن را مورد توجه کامل و دقیق خود قرار بدهید . عدم افراط در شست وشوی پوست است . شست وشوی بیش از اندازه میتواند چربی پوست شما را به طور کامل گرفته و پوست شما را همیشه در حالت خشک و بی روح نگاه دارد . پس شست وشوی مفرط وبیش از اندازه نیز میتواند موجب بروز مشکلاتی برای پوست شما بشود .



دیدگاه‎ها

دیدگاه خود را بنویسید

بالا