درمان جوش های پوستی با چند روش ساده در منزل

دسته: آرایشی بهداشتی تاریخ: جمعه, فوریه 24, 2017 دیدگاه: 0 بازدید: 1916

اما دیدن صحنه ای وحشت انگیز تمام انرژی شما را تخلیه کرد و آن هم دیدن رویش جوش های ریز و درشت روی صورت تا دیروز شفافتان ببود  وحالا هم به سرعت موبایل  خود را برداشته و یا روبه روی رایانه شخصی خود نشسته و به دنبال راهی برای مراقبت از پوستتان میگردید

آیا زیاد جوش می زنید؟

شاید حالا که در حال خواندن این مقاله هستید صبح را با دیدن یک صحنه عجیب و استرس زا آغاز کرده باشید .  میتوانم حدس بزنم که ابتدای صبح هنگامی که طبق روال هر صبح با انرژی ازخوا بیدار شدید تا  روز زیبای دیگری را آغاز کنید هنگامی که برای مرتب کردن ظاهر خود رو به روی آینه ایستاد تا خودرا برای بیرون زدن از خانه آماده کنید.
اما دیدن صحنه ای وحشت انگیز تمام انرژی شما را تخلیه کرد و آن هم دیدن رویش جوش های ریز و درشت روی صورت تا دیروز شفافتان ببود  وحالا هم به سرعت موبایل  خود را برداشته و یا روبه روی رایانه شخصی خود نشسته و به دنبال راهی برای مراقبت از پوستتان میگردید . که با این مقاله مواجه شده اید .
حال اگر حدس من درست بوده یا به هر ترتیب وشکلی به دنبال راهی برای مراقبت از پوست حساس خود هستید خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنم.
اولین اخطاری که اگر از وضعیت جوش های پوستی خود راضی نیستید . باید به شما بدهم این است که : لطفا دست نزنید
بله درست متوجه شدید  یکی از عواملی که افراد در بروز جوش های پوست به ویژه پوست صورت خود بدون آنکه خود متوجه آن باشند نقش اساسی ایفا میکنند . دست زدن های گاه و بیگاه ومداوم به پوست صورت است .دست زدن های هرچه بیشتر به پوست صورت به ویژه اگر دست ها آغشته به بو یا ماده خاصی بشاند میتواند . تا مدت ها شما را در وضعیت عذاب آور چهره ای پر از جوش ها وآکنه ها نگه دارد .
خطر دیگری که میتواند شما را مورد تهدید قرار دهد خطر شوینده های  عطر دار است . تا جایی که میتوانید سعی کنید از شوینده ها بدون بو یا لا اقل دارای عطر رقیق تر استفاده کنید .به این دلیل که شوینده های عطر دار خود یکی از عوامل تحریک کننده پوست شما خواهند بود.
اما عامل دیگری که اجازه نمیدهد پوست شما در صورت بروز آسیب به روز هایی زیبایی و لطافت اولیه خود باز گردر حضور در مناطق آلوده هوا خواهد بود .
اگر وضعیت چهره خود ناراضی هستید ناچار به جدی گرفتن خطرات آلودگی هوا خواهید بود. وگرنه باید همچنان و تا مدت ها با پوست نه چندان زیبای خود بسوزید وبسازید وطعنه ها و نیش و کنایه های آب و تاب دار اطرافیان خود را تا مدت ها تحمل کنید .

درمان جوش


تغذیه نیز به تنهایی یکی از موثر ترین عوامل اثرگذار در بهبود وترمیم وضعیت پوست آسیب دیده خواهد بود به گونه ای که چنانچه تمام عوامل یاد شده را مورد توجه قرار دهید .اما نتوانید به بخواهش های بیجای شکم خود پاسخ منفی بدهید . و اصطلاحا خود را رها کرده و هرچه میخواهید بخورید و بیاشامید .نه تنها بهبودی برای شما حاصل نخواهد شد بلکه روز به روز وضعیت اسفناک تر خواهد شد و به ناچار باید در انتظار شنیدن طعنه های بیشتر و بیشتر از آدم های بیشتر در اطرافتان باشید .
اما اگر همه این اقدامات را به طور کامل و به طور دقیق رعایت کرده ومورد توجه قرار داده اید اما همچنان از شر جوش های عذاب آور سطح پوست خود رهایی نیافتید .احتمالا باید علت بروز این نشکل را در وضعیت جسمانی وفیزیولوژیک خود حویا باشید.
بروز هر گونه تغییرات هورمونی در بدن شما میتوانید باعث سر باز کردن انواع مختلف آکنه ها از سطح پوست شود پس بنا برای هر چه سریع تر با انجام چکاب و آزمایش وضعیت خود را سنجیده و در صورت نمایان شدن هرگونه اختلال نزد پزشک معالج رفته و مشکل خود را مرتفع نمایید .
زیرا گاهی بروز اختلالا ت فیزیولوژیک که با رویش جوش ها و آکنه ها نمایان میشود . در آینده دور یا نزدیک میتوانید باعث بروز بشکلات شدیدتر جسمانی برای شما بشود . پس آنها را جدی بگیرید .
البته استرس بیش از اندازه نیز خود از مهمترین عواملی است که میتواند با تاثیر یر وضعیت فیزیولوژیک بدن شما میتوانید عاملی برای مناسب سازی فضا برای جولان دادن جوش ها و سایر اختلالات پوستی بر روی چهره  شما بشود.
پس بنا بر این تا جایی که ممکن باشد سعی کنید تا زمانی بهبودی کامل معضلات پوستی هر چه بیشتر از محیط هایی که فشار عصبی شدیدی به شما وارد میکند دوری کرده و سیستم عصبی خو را در موقعیت آرامش باقی نگاه دارید .
همچنین موردی که نام نبردن از آن در این متن جفای کامل به بار علمی این مقاله خواخد بود نقش اساسی مصرف مایعات و به ویژه آب کافی در بهبودی کامل اختلالات پوستی و باز گشت پوست شما به همان حالات اولیه  خواهد بود .مصرف آب کاف یمیتواند نقش عمده در بهبود فرد پوست آسیب دیده داشته باشد.
در پایان ذکر این نکته لازم است که در صورت بروز هر گونه مشکل برای پوستتان هر گزاعتماد به نفس خود را ازدست نداده و به روح خود فشار نیاورید و بلکه با آرامش کامل و با رعایت نکات اساسی سعی در درمان خود داشته باشید.

دیدگاه‎ها

دیدگاه خود را بنویسید

بالا