تاثیرات مخرب محیط کار بر روی پوست بدن

دسته: آرایشی بهداشتی تاریخ: چهارشنبه, مارس 1, 2017 دیدگاه: 0 بازدید: 3563

در این مقاله با هم به بررسی تعدادی از شغل هایی میپردازیم که انتخاب آن ها به عنوان شغل دایمی آینده شما میتواند سلامت پوستتان را مورد تاثیر قرار دهد .

شرایط محیط کار و تاثیرآن بر پوست بدن شما

یکی از دغدغه های مهم تاریخ بشر ازابتدای آفرینش تا با اکنون انتخاب یک شغل مناسب بوده وهست و خواهد بود شغلی که بتواند علاوه بر تامین نایز های معیشتی خانواده نیاز های روحی و علایق فرد را نیز ارضاء و تامین کند .
از این رو انتخاب یک شغل ناسب همیشه وهمیشه از مهمترین خواهسته ها و آرزو های بشر بوده است . یکی از نکات مورد توجه در انتخاب شغل مناسب انتخاب شغلی است که سلامت جسمانی قرد شاغل را تهدید نکند . و یکی از مصادیق تامین سلامت جسمی فرد شاغل قطعا تامین سلامت پوست وظاهر فرد به شمار میرود .
در این مقاله با هم به بررسی تعدادی از شغل هایی میپردازیم که انتخاب آن ها به عنوان شغل دایمی آینده شما میتواند سلامت پوستتان را مورد تاثیر قرار دهد .
1: کار در معدن : کار در مناطق معدنی هر چند که به طور مستقیم کار با سنگ ها و مواد معدنی نباشد . به علت وجود آلودگی های فراوان در  اغلب مناطق معدنی میتواند در صدر فهرست خطر ناک ترین مشاغل برای پوست قرار بگیرد . این خطر حتی افرادی را هم که در نزدیکی کارخانه های تولید مواد معدنی مشغول به نظارت حضوری باشند شامل میشود.
هرگز نباید از نظر دور داشت . که آلودگی محیطی گاه قادر است . پوست انسان را با خطراتی بسیار جدی تر از آنچه سایرموارد آسیب زننده به پوست به همراه دارند درگیر کند . پس اگر سلامت پوست و بدنتان برایتان اهمیت دارد .حتی الامکان از کار در این مناطق خودداری کنید .
 2: نانوا ها مراقب باشند : حضور مداوم در مقابل تابش مستقیم گرمای بیش از حد میتواند . پوست را دچار آسیب های فراوان و مختلف نماید . یکی از مشاغلی که ساعات زیادی با گرمای فراوان رو به رو هستند . شغل شریف نانوایی است . حضور بیش از اندازه و مداوم در مقابل گرمای تنور میتواند . از خطرناک ترین دشمنان لطافت پوست نانوایان به شمار بیاید .
از سایر مشاغلی که با گرمای مداوم سر و کار دارند و این گرما لطافت پوست آنها را تهدید میکند . میتوان سفالگران آهنگران وشیشه گران و تور لیدر های مناطق کویری و... را نام برد .
3: شناگران حرفه ای بیشتر هوای پوستشان را داشته بشاند :  تماس مداوم وبیش از اندازه با آب هم دیگر عامل آزار رسان به پوست خواهد بود . تماس بیش از حد با آب به علت تاثیری که برکاهش چربی سطح پوست دارد. با خشک نگه داشن سطح پوست هرگز شرایط مناسب و ایده آلی را برای پوست شما مهیا نخواهد کرد . از این رو شنا گران وغریق نجات ها صاحبان مشاغلی هستند . که پوست آنها از تماس بیش از اندازه آب بیش از دیگران آسیب میبیند .
4: تست کننده های شرکت های آرایشی : در بعضی کارخانه های تولید مواد آرایشی به ویژه تولید کنندگان بزرگ مواد آرایشی در اروپا افرادی به عنوان تست کننده های این مواد قبل از ورود به بازار های داخلی و بین المللی استخدام میشوند.
گاه تولیدات ناموفقی در سطح این کارخانه ها اتفاق می افتد که آزمایش آنها قبل از ورود به بازار میتواند.آسیب های جدی و جبران نا پذیری برای پوست این افراد داشته باشد . و گاهی هم با وجود رعایت تمام نکات توسط کارخانه تولید کننده حساسیت های پوستی  به بعضی مواد پوست تست کننده ها را دچار عوارض جبران ناپذیر میکند.
5: کار در عکس برداری های پزشکی : سرطان های پوستی از شایع ترین انواع سرطان در جهان امروز میباشد . و این نوع از سرطان قطعا یکی ازجدی ترین نوع از انواع بیماری های پوستی  است . و یکی ازمواردی که میتوانید باعث افزایش ابتلا به بیماری سرطان پوست شود . تماس مستقیم با موارد سرطان زای رادیو اکتیو است.
یکی از افردای که گاهآ با این مواد سرو کار دارند افرادی هستند که در اتاق های عکس برداری مشغول به کار میشوند . اگر چه رعایت نکات ایمنی میتواند . خطر بروز این مشکل را برای صاحبان این مشاغل به صفر برساند عدم رعایت نکات ایمنی قطعا برای این افراد خطر هایی را به دنبا خواهد داشت .
در پایان میتوان اشاره داشت که اگر چه برخی از مشاغل میتواند برای پوست اسیب زننده به شمار آید اما رعایت نکات جانبی این خطرات را از بین خواهد برد.


 

دیدگاه‎ها

دیدگاه خود را بنویسید

بالا