بهترین روش های جلوگیری از ریزش مو

دسته: آرایشی بهداشتی تاریخ: دوشنبه, فوریه 27, 2017 دیدگاه: 0 بازدید: 2418

صحنه ای که دیدنش شما را با این کابوس رو به رو خواهد کرد که در میانه های جوانی تمام موهای خود را  ازدست داده و اصطلاحا کچل شوید

روش های عملی و مفید جلوگیری از ریزش مو

اگر شما هم مثل روزگار چند سال قبل من تجربه کم شدن روز افزون موهایتان را داشته باشید . خوب  میدانید که هیچ چیز به اندازه اینکه هر روز صبح هنگامی که از خواب بیدار میشوید تا یک صبح دل انگیز را آغاز کنید. شاید هیچ چیزی به اندازه دیدن تعداد زیادی از تارهای موی سرتان که روی بالش ریخته است نمیتواند تمام صبح و یا حتی تمام روز شما را خراب کند


صحنه ای که دیدنش شما را با این کابوس رو به رو خواهد کرد که در میانه های جوانی تمام موهای خود را  ازدست داده و اصطلاحا کچل شوید. به همین دلیل سریعا به فکر فرو می روید. تا چاره ای پیش روی پای خود بگذارید . و از این کابوس وحشتناک که تمام زندگی شما را مختل کرده است رهایی یابید .
پس قطعا اولین فکری که به ذهنتان خطور خواهد کرد این است که از این به بعد به صورت مداوم موهای خود را بشویید. تا به این ترتیب از تجمع آلودگی ها  بر روی پوست سرتان جلوگیری کنید
حال این سوال به وجود می آید که چه نوع شست وشویی برای جلوگیری از ریزش مو موثر و مفید خواهد بود . پس اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید . با ما همراه شوید.
یکی از مشکلاتی که افرادی که  دچار ریزش مو با آن روبه رویند این است که طوری با مو هایشان برخورد میکنند . که انگار یک مزرعه پر از جو وگندم روبه رویشان است و آنها باید هر چه سریع تر جو ها و گندم ها را از جا کنده و درو کنند .
در هنگام شست وشو کاملا دقت کنید که  مالش مو ها را با دست های کاملا تمیز و به صورت نرم انجام دهید و مثلا طوری با موهایتان برخورد نکنید که انگار میخواهید آنها را از جا در بیاورید .

ریزش مو
مورد دیگر انتخاب شوینده مناسب است که باید تحت نظارت پزشک متخصص و با توجه به شرایط موی شخص شما انجام گیرد بسیار دیده میشود که افرادیکه با مشکل ریزش مو رو به رویند . از دیگران میپرسند که از چه شامپویی استفاده میکنید که ما هم همان را استفاده کنیم . وهمیشه هم اوضاعشان بد تر از روز های گذشته خواهد بود . و چه بسا همین پرسیدن ها یکی از دلایل اصلی عدم رشد موهایشان باشد .
پس در انتخاب شوینده باید به وضعیت موهای خودتان ونظر پزشک توجه کنید نه چیز دیگر وچه بسا شامپویی که با موی فرد دیگری سازگار است . باعثآ آسیب شدید به ریشه مو های شما بشود .
موضوع دیگری که توجه به آن خالی از فایده مخواهد بود . این است که حتما باید موهای خود را بعد از شست وشو با یک پارچه و یا حوله از قبل شسته و مهیا شده خشک نمایید .
استفاده از پارچه یا حوله نه چندان تمیز بدان معناست که شما ابتدا سر خود را  به طور کامل شسته وتمیز و پاک نمودید. اما پس از پایان شست وشو دوباره موهای خود را در مقداری آشغال و آلودگی فرو میبرید . و تمام زحمت های چند دقیقه قبلتان و تمام شست وشو ها و مراقبت هایتان با یک سهل انگاری بی نتیجه خواهد شد . وبه قول بعروف انگار نه خانی آمده نه خانی رفته است .
اما پس از خشک کردن موهای شسته شده خود ب ایک پارچه کاملا تمیز وشسته شده قطعا به سراغ برس یا شانه خود میروید . که اینجا اولین نکته قابل توجه رعایت بهداشت و تمیزی کامل برس یا شانه است . که بید مخصوص مو های خودتان باشد . به ویژه اگر موهای حساس یا درحال ریزشی دارید .
اما نکته دیگری که به هنگام کشیدن برس روی مو ها نباید آن را از خاطر برد رعایت آرام و نرم کشیدن برس بر روی موها است . اصولا کسانی که برس را باسرعت زیاد و محکم وخشن به روی موهای تازه شسته شده خود میکشند همان هایی هستند که هنگام شست وشو مو های خود با خشونت تمام ماساژ میدهند .
 پس  اگر در رعایت نکته اول در هنگام شست و شو مشکلی نداشتید . احتمالا در هنگام خشک کردن مو ها هم مشکلی نخواهید داشت. واین مرحله آخر را هم به سلامت طی خواهید کرد کشیدن برس و یا شانه بر روی مو به شکل خشن ومحکم ویا با سرعت زیاد میتواند ریشه موهای شما را ضعیف کرده و باعث آسیب رساندن به ریشه مو هایتان شما را بیشتر به سمت کابوسی که به خاطر هراس از آن به شست وشو موهای خود روی آورده اید . راهنمایی کند .


دیدگاه‎ها

دیدگاه خود را بنویسید

بالا